Sensolab IP - pracownia językowa w pracowni komputerowej
search
  • Sensolab IP - pracownia językowa w pracowni komputerowej

Sensolab IP - pracownia językowa w pracowni komputerowej

0,00 zł
Brutto

Program Sensolab IP to rozwiązanie skierowane do szkół i pracowni językowych. Jest to multimedialny model technologii informacyjno-komunikacyjnej. Umożliwia zarządzanie pracownią komputerową, przesyłanie multimediów, konwersacje i czat w grupach, rejestrację audio, zdalne uruchamianie aplikacji, filtrowanie adresów www, czy tworzenie i przeprowadzanie testów lub ankiet.

Funkcje programu:

  • Przesyłanie sygnałów audio i video w czasie rzeczywistym przez sieć LAN
  • Możliwość porozumiewania się nauczyciela z uczniami
  • Możliwość kontrolowanego porozumiewania się pomiędzy uczniami
  • Uruchamianie i zamykanie aplikacji na komputerach uczniowskich, podglądy pulpitów
  • Blokowanie szumów pochodzących z klasy
  • Możliwość regulacji dźwięku indywidualnie dla każdych słuchawek i z poziomu aplikacji dla wszystkich komputerów
  • Możliwość konfigurowania wielkości pracowni
  • Nagrywanie i archiwizowanie wypowiedzi uczniów na komputerze nauczyciela
  • Możliwość podziału klasy na grupy i indywidualnej pracy z grupami
  • Możliwość podsłuchu rozmowy uczniów w grupach i parach przez nauczyciela
  • Kilka kanałów transmisji
  • Blokowanie niepożądanych aplikacji na komputerach uczniów
  • Blokowanie niepożądanych stron www na komputerach uczniów
  • Zdalne uruchamianie i wyłączanie aplikacji na komputerach uczniów
  • Wyłączanie/włączanie stanowisk uczniowskich
  • Blokowanie myszek, klawiatur, monitorów uczniowskich za pomocą oprogramowania
  • Blokowanie dostępu do internetu za pomocą oprogramowania
  • Monitorowanie wypowiedzi pojedynczego ucznia, w parze, w grupie
  • Tworzenie profili nauczycieli
  • Tworzenie klas i przypisanie ich do danego nauczyciela

Oprogramowanie sterujące – stanowisko nauczyciela:

  • Konwersacje uczniów w grupach dwu-, trzy- i czteroosobowych; przydzielanie uczniów do grup ręczne lub automatyczne na różne sposoby: sąsiadująco, naprzemiennie i losowo. Dodatkowe funkcje nauczyciela: podsłuch ucznia lub grupy uczniów, rozmowa z uczniem lub grupą uczniów, nagrywanie wszystkich grup jednocześnie do oddzielnych plików na komputerze nauczyciela.
  • Czat uczniów w grupach dwu-, trzy- i czteroosobowych; przydzielanie uczniów do grup ręczne lub automatyczne na różne sposoby: sąsiadująco, naprzemiennie i losowo. Dodatkowe funkcje nauczyciela: podgląd grupy uczniów lub przyłączenie się do grupy.
  • Praca uczniów w grupach (dwie, trzy lub cztery grupy); przydzielanie uczniów do grup ręczne lub automatyczne na różne sposoby: sąsiadująco, naprzemiennie i losowo. Dodatkowe funkcje nauczyciela: przypisanie działania poszczególnym grupom: rozmowa, czat lub odsłuch audio.
  • Czytanie: wszyscy uczniowie czytają jednocześnie lub wybrany uczeń czyta na forum klasy, a reszta słucha. Dodatkowe funkcje nauczyciela: podsłuch lub rozmowa z wybranym uczniem, nagrywanie wszystkich uczniów jednocześnie do oddzielnych plików na komputerze nauczyciela.
  • Konwersacja wybranej grupy uczniów na forum klasy, reszta uczniów słucha. Dodatkowe funkcje nauczyciela: dołączenie do grupy.
  • Wykład, wszyscy uczniowie słuchają nauczyciela.
  • Prezentacja: na ekranach uczniowskich komputerów wyświetlany jest obraz z komputera nauczyciela. Wszyscy uczniowie słuchają wykładu nauczyciela.
  • Odtwarzanie ścieżek dźwiękowych: wbudowany w aplikację odtwarzacz pozwala na jednoczesne odtwarzanie min. dwóch ścieżek audio z pliku/wyjścia audio. Dodatkowe funkcje nauczyciela: nauczyciel równolegle do odtwarzanych ścieżek może prowadzić komentarz.
  • Możliwość dezaktywowania nieobsadzonych (np. dla nieobecnych uczniów) stanowisk uczniowskich na czas zajęć – stanowiska nie biorą udziału w procesie przydzielania zadań: podziału na grupy etc.
  • Odebranie zgłoszenia ucznia; nawiązanie rozmowy pomiędzy nauczycielem i uczniem bez przerywania aktualnie wykonywanych zadań.
  • Odebranie pliku przesłanego przez ucznia; przekierowanie do miejsca zapisu pliku.
  • Odebranie wiadomości przesłanej przez ucznia; otwarcie historii rozmów ucznia z nauczycielem.
  • Możliwość dostosowania kart uczniowskich według preferencji nauczyciela: wyświetlanie koloru grupy, zdjęć uczniów lub podglądu ekranu uczniowskiego.
  • Dowolne rozmieszczenie kart uczniowskich na ekranie (drag&drop), np. odwzorowanie ustawienia ławek w klasie.
  • Przypisanie ucznia do karty ucznia – wyświetlenie imienia i nazwiska ucznia, oraz zdjęcie.
  • Przypisanie karty ucznia do stanowiska komputerowego, lista komputerów (drag&drop).
  • Sygnalizacja statusu ucznia i jego stanowiska: uczeń zgłosił się do odpowiedzi,uczeń przesłał wiadomość, uczeń przesłał plik, brak połączenia z komputerem ucznia, uczeń wyciszył mikrofon.
  • Wbudowany w aplikację cyfrowy rejestrator dźwięków; możliwość rejestrowania 24 ścieżek dźwiękowych jednocześnie (zapis wszystkich uczniów do jednego pliku oraz zapis określonych grup uczniów lub każdego indywidualnie do kilku/wielu niezależnych plików w popularnym formacie WAV na komputerze nauczyciela, nadających się do późniejszej obróbki lub analizy).

Moduł testowy – stanowisko nauczyciela:

  • Przygotowywanie i przeprowadzanie testów
  • Testy opisowe, jednokrotnego, wielokrotnego wyboru
  • Możliwość dodania zdjęcia w treści pytania
  • Eksport testu do pliku pdf
  • Eksport wyników testu do pliku xls
  • Automatyczna „losowość” kolejności pytań na stanowiskach
  • Ustawienie długości trwania testu

Stanowisko uczniowskie:

  • Konwersacje ucznia w grupie dwu-, trzy- i czteroosobowej,
  • Czat ucznia w grupie dwu-, trzy- i czteroosobowej,
  • Czytanie – praca indywidualna,
  • Konwersacja ucznia w grupie na forum klasy z/bez nauczyciela,
  • Słuchanie wykładu nauczyciela,
  • Prezentacja nauczyciela,
  • Odsłuchiwanie ścieżek dźwiękowych z komputera nauczyciela z/bez komentarza nauczyciela,
  • Zgłoszenie ucznia do odpowiedzi,
  • Wysłanie wiadomości tekstowej do nauczyciela,
  • Wysłanie pliku do nauczyciela,
  • Sygnalizacja rozmowy z nauczycielem,
  • Możliwość wyciszenia mikrofonu ucznia,
  • Dostęp do historii wszystkich aktywności ucznia,
  • Rozwiązywanie testów – swobodne przechodzenie pomiędzy pytaniami oraz możliwa zmiana zaznaczonej odpowiedzi w czasie trwania testu.
Komentarze (0)